Presentem el PICA TAST, un nou concepte d’aperitiu genuí del Penedès i amb nom propi. El Consell Regulador de la IGP Gall del Penedès i Mallart Artesans Xarcuters, la marca d’embotits de Mas Albornà posen en marxa aquesta iniciativa per a fer arribar el gall als cellers. Es tracta, doncs, d’una aperitiu 100% de territori que pretén ser la nova manera d’assaborir i experimentar el Penedès i les seves tradicions.
Una iniciativa que recentment es va presentar en un acte que va comptar amb la presència dels diferents celleristes implicats en la campanya (cellers adherits al moviment PICA TAST)

Enric Ferré, president del Consell Regulador de la IGP Gall del Penedès juntament amb Cristina Barbacil, directora de comunicació de Mallart Artesans Xarcuters van conduït l’acte i van explicar la finalitat de la campanya. Ferré va destacat la importància de la campanya per emmarcar-se com un pas més en la “construcció d’un tret diferencial del Penedès a nivell gastronòmic a través del gall del Penedès, un producte autòcton del territori”. El president va posat també èmfasi en la necessitat de donar continuïtat i noves formes de consum a aquest aviram i que això s’ha aconseguit gràcies al treball conjunt fet amb la Fundació Mas Albornà, impulsora de Mallart Artesans Xarcuters. Per la seva banda, la directora de comunicació de Mallart va fer una crida a la construcció conjunta de l’experiència Penedès de la mà dels celleristes, com a agents necessaris i creadors de sinergies.
Aquest projecte ja compte doncs amb la presencia de molts cellers que s’han sumat a la iniciativa: Vins el Cep, Mas Comptal, Can Suriol del Castell de Grabuac, Vinateria Insolia, Celler Eudald Massana Noya, Celler Parató, Albet i Noya, Jane Leon, Batllori, Ferré i Catasús, Giró del Gorner SL, Carol Vallès, Montrubi, Can Marlès, Can Batlle Experience, Cava Guilera, Caves Bolet, Sumarroca.
Es presenta, a més, un nou format més petit ideal per als aperitius. Però també s’ha treballat en les aletes de gall en escabetx, les quals són una aposta per la qualitat i la proximitat.
En definitiva, tota una experiència que posa en valor la voluntat de moltes empreses del territori per a establir sinergies dins del Penedès. Tots units construïm una identitat gastronòmica amb producte de proximitat.